کارت پرداز

شرکت کارت پرداز

کارت پرداز

شرکت کارت پرداز

چاپ دیجیتال چیست؟



چاپ دیجیتال چیست؟




چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال عبارتست از چاپ حرفه ای در تیراژهای پائین از طریق پرینترهای چاپ کارت پی وی سی و شامل دیگر منابع دیجیتال می گردد که از طریق کارت پرینت انجام می ‌شود. هزینه ی چاپ دیجیتال برای چاپ کارت های پی وی سی در مقایسه با روش های سنتی نظیر چاپ افست بیشتر است. اما این قیمت زیاد با کمی صرفه جویی در تیراژهای پایین قابل جبران است. کاربران می توانند در صرف هزینه هایی مانند تهیه پلیت های چاپ از میزان این هزینه ها بکاهند. در صورت استفاده از چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع پس از درخواست در تیراژ کم مهیا می شود. همچنین امکان تغییر طرح و اطلاعات کارت را به کاربر می دهد. همچنین در چاپ دیجیتال صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشین های چاپ دیجیتال در افزایش کیفیت چاپ، کاهش هزینه ی تمام شده ی چاپ هر کارت چاپ شده و افزایش تیراژ در چاپ دیجیتال به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رقابت با چاپ افست بوده و حتی می تواند از آن پیشی بگیرد.

نحوه چاپ دیجیتال

در چاپ دیجیتال کارت پی وی سی، پرینترهای چاپ کارت به یک کامپیوتر متصل می گردند. کامپیوتری که به دستگاه چاپ متصل است اطلاعات مورد نظر جهت چاپ از قبیل تصاویر و متن و غیره را به پرینتر می فرستد سپس چاپگر کارت پی وی سی آنها را چاپ می نماید.


مهمترین تفاوت چاپ دیجیتال با سایر روش های چاپ

در چاپ کارت پی وی سی به روش چاپ دیجیتال، در هر بار چاپ می توان فایل متفاوتی را چاپ نمود.


کاربردهای چاپ دیجیتال

از این نوع چاپ جهت چاپ کارت در تیراژهای پایین استفاده می شود. از آنجایی که در این روش، چاپ مستقیم از کامپیوتر به روی کارت های pvc صورت می گیرد و امکان کالیبراسیون دستگاه وجود دارد می توان چاپ را در تیراژ پایین حتی یک کارت با هزینه ی کم انجام داد. همچنین می توان از این روش جهت تهیه ی نمونه و یا چاپ محصولات به تعداد کم و سریع استفاده نمود. پرینتر کارت های پی وی سی  برای چاپ میلیون ها کارت تولید نشده اند، بلکه باید قادر باشند در طول عمر خود هزاران کارت pvc را چاپ کنند. لذا با دقت به هزینه ی تمام شده و سرعت بالای چاپ دیجیتال می توان نتیجه گرفت که این روش برای چاپ در تیراژ محدود عملیاتی مناسب تر و به صرفه می باشد.


قابلیت‌های چاپ دیجیتال

  • چاپ اطلاعات متغیر (Variable Data Printing)
  • سفارشی ساختن (Customization)
  • مدت زمان آماده‌سازی کوتاه (Short Startup)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.