کارت پرداز

شرکت کارت پرداز

کارت پرداز

شرکت کارت پرداز

کارت UHF چیست؟


کارت UHF چیست؟


کارت UHF یکی از انواع کارت ‌های هوشمند می باشد که از جنس پلاستیک یا PVC تولید شده است. این کارت بر اساس مکانیزم UHF فعال می باشد و قادر است بدون هیچ نوع تماس فیزیکی داده‌ های خود را منتقل نماید. کارت UHF دارای فرکانس بالایی می باشد و استفاده از آن برای کاربر بسیار ساده است.



انواع کارت ‌های هوشمند بر اساس فرکانس 

  • کارت‌ های HF
  • کارت ‌های RF


همانگونه که در بالا ذکر شده است کارت ‌های هوشمند بر اساس فرکانسی که دارند به دو نوع HF و RF تقسیم بندی می شوند. نامگذاری این کارت ها بر اساس فرکانس فعالیت کارت ‌ها و تبادل اطلاعات آن ها توسط دستگاه RFID انتخاب شده است. کارت‌ های HF در لایه‌ های وسطی دارای یک تراشه هستند که از طریق آن می توانند با گیرنده غیرتماسی لمسی ارتباط برقرار نمایند. در صورتی که کارت های RF فاقد تراشه هستند و جهت برقراری ارتباط باید حتما با دستگاه تماس فیزیکی داشته باشند.



انواع کارت ‌های HF 


کارت های HF در دو نوع کارت‌ های با فرکانس بالا یعنی فرکانس 56/13 مگا هرتز (همان HF) و کارت‌ های با فرکانس بسیار بالاتر یعنی فرکانس 860 تا 960 مگا هرتز (همان UHF) وجود دارند. این دسته از کارت‌ های هوشمند به نوعی تراشه مجهز شده اند و فرکانس بالا در آن ها موجب می شود باعث جهت ارتباط با دستگاه نیازی به تماس کارت با آن نباشد.



کاربردهای کارت UHF


کارت های UHF دارای کاربردهای فراوانی می باشند. از این نوع کارت ها می‌ توان در تولید انواع کارت های پی وی سی نظیر کارت شناسایی،کارت دانشجویی و دانش آموزی، کارت پرداخت عوارضی،کارت حمل و نقل عمومی، کارت پایان خدمت و پرداخت هزینه برای برخی خدمات عمومی استفاده نمود. کارت UHF را می توان شارژ نمود و همچنین می توان از طریق دستگاه RFID، شرایط استفاده از آن را در دستگاه ‌های حمل و نقل عمومی مهیا نمود. کارت UHF قابلیت ذخیره‌ سازی اطلاعات را در خود دارد. این ویژگی موجب شده است که شرکت ها و سازمان ها قادر باشند اطلاعات کارکنان خود را به راحتی وارد کارت نمایند و از آن به عنوان کارت شناسایی یا تردد استفاده نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.